lördag 18 april 2009

Hej hej fran ett varmt Airlie Beach!!

Var lange sedan jag bloggade nu. Vad har hant sedan senast da? Ja, vi har varit i ett regnigt Brisbane under pasken och akte pa sondagen till Australia Zoo dar vi fick se en massa djur. Allt fran krokodiler, koalor, skoldpaddor, elefanter och tigrar till kameler och kanggrus. Kandes som om dem verkligen tog hand om djuren dar, mycket personal som sag efter dem. Vi fick tom klappa koalorna och kangrusarna fick man ga in till. =) Vi sag aven pa en krokodilshow som de hade.

Vi akte sedan vidare till Rainbow Beach dar vi under den forsta natten fick sova i ett typ av talt. Dagen vi kom osregnade det verkligen hela dagen, suck, och till raga pa allt sa vaknar Emma och hittar en orm liggandes bland sin vaskor. Hurrvens!!

Fran Rainbow Beach tog vi oss sedan vidare till underbara Fraiser Island. Hade toppenvader dar pa var tvadagars guidade tur. =) Vi var ett gang pa 14 personer som akte med i den fyrhjulsdrivna minibussen pa on. Pa vagen dit sa sag vi delfiner fran baten och tva dingos (vilda hundar som kan vara aggressiva mot manniskor) stod pa on nar vi kom fram. Vi fick sedan aka pa den langa 75 Mile Beach, se det "beromda" skeppet som finns pa on, ga till Lake Wabby som man kom fram till efter en 2 km vandring pa enbart stora sanddynor. Kandes som om man befann sig mitt i oknen ett tag. Vi fick bada i en harligt forsande flod och sist men inte minst besoka Lake Mc Kenzie. En jattevacker sjo med kristallklart vatten narmast stranden. Var sa skont att ta sig ett dopp pa denna vackra plats mitt i varmen. =)

Natten som har varit sa har vi suttit pa en buss och tagit oss en bra bit uppat i landet till Airlie Beach. Har ar det nastan Thailandsvarme. Sol och jatteskont vader for lata stranddagar. Men vi stannar bara nu i natt och aker redan imorgon ut pa en seglingsbat till Whitsundays. Blir borta i tva dagar och sa ska vi sova pa baten i tva natter. Ska bli jatteskoj!! =) Bast att borja packa, till min stora fasa fick vi bara packa det vi skulle ha med oss i en minimal tygpase. =O Jag ar samst pa att packa lite...hmm...onska mig lycka till!! =)

2 kommentarer:

  1. Vad hemskt det där med ormen :s!
    Snart är du ju hemma i Sverige igen, då är det nog rätt så varmt här med, kan man då hoppas :)
    Hehe LYCKA TILL MED PACKNINGEN, kram

    SvaraRadera
  2. Jepp jepp, bara en vecka kvar nu!! =D Sen ska jag tvinga med dig till karamelltaget igen, hehe ;) och sa langtar jag att fa se din nya harfarg, kan inte se en brunharig lollo framfor mig, intressant!!! :)
    Kraaam

    SvaraRadera