torsdag 9 april 2009

Surfat (check)

Nu har vi varit har i Byron Bay i fyra dagar och aker vidare senare idag for att fira pask (ar jattestort har i Australien tydligen) i Brisbane.

Igar var vi alltsa ivag pa en surfkurs med en halvgalen ledare (tur att han hade en sot medhjalpare, hehe) Vi akte ivag till ett stalle som ligger ca 20 min. fran Byron Bay. Nar vi kom fram fanns det nastan inga vagor, var en san knepig dag att det nastan inte var nagra vagor alls pa vissa stallen och alldeles for stora vagor pa andra stallen.

Vi stannade da av pa ett stalle och fick ta pa oss vatdrakter innan vi fick en genomgang av bradan och de grundlaggande teknikerna, sedan var det bara att bege sig ut i det forhallandevis varma vattnet. Ledarna puttade pa lite extra fart eftersom att vagorna inte var sa stora. Jag blev riktigt forvanad over mig sjalv faktiskt, har kass balans, men det gick riktigt bra! =) Stod upp pa bradan och kom en bra bit pa vattnet! JEJ!! Var superroligt!!! =D Verkligen nat i min stil. Mot lunchtid borjade det bli mer vagor men da var lektionen slut tyvarr. Men jag hoppas verkligen att jag far prova surfa nagon fler gang innan vi aker hem fran Australien.

1 kommentar:

  1. Glad påsk på er med!!
    Låter superhäftigt med surfing! Det skulle faktiskt jag också kunna tänka mig pröva ;)
    Hade varit skoj att träffa dig nu när jag är hemma :( Men vi får ta det till sommarn istället :)
    STOR påskkram!

    SvaraRadera