måndag 23 februari 2009

Trafikolycka (som vi inte var inblandade i)

Jaha, da var det sista dagen pa Koh Lanta. I morgon aker vi vidare till Koh Jum, en liten o mellan Koh Lanta och Krabi. Dar ska vi traffa Emmas foraldrar och nagra bekanta till dem som ocksa ar i Thailand nu.

Idag har vi varit och spelat minigolf (jepp, poangpapperet var pa svenska), de hade tolv banor och vi var de enda som var dar. Och ja, jag forlorade!!!

Nar vi var pa vag tillbaka till vart hostell (vi gick) sa kom nagra killar pa moped och korde in i varandra. (De kor valdigt fort har) Killarna rullade fram en bra bit pa vagen (hade sjalvklart ingen hjalm eller sa) och den ena mopeden kom kanande mot oss. De hade skrapat upp armarna/handerna/benen och den ena av dem hade ett blodande jack i pannan. Riktigt otackt! Vi fragade hur det var med dem, men de reste sig upp med en gang och fortsatte sedan att kora. Hoppas de ar okej! Kande mig alldeles skakis efterat eftersom vi sag hela forloppet och horde alla ljud.

4 kommentarer:

  1. Vad hemskt. :S Dom verkar köra himla galet där borta! Ni får se upp! Ha en bra dag... Fast det kanske är kväll nu där ni är... :O Klockan är snart 15.00 här i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Usch! Du får inte ha såna läskiga rubriker på inlägg! Mitt hjärta stannade nästan och jag höll andan när jag skummade texten bara för att se så att det inte var er det gällde. Nästa gång får du skriva "Trafikolycka som vi inte var inblandade i" eller "Trafikolycka som inte rörde oss" eller nåt. Fast det sista kanske kändes lite okänsligt :/
    Fy, det är läskigt med trafikolyckor :S Själv ska jag och Olov och träna, vi har blivit riktiga träningsjunkies!! Nu förstår jag vad du pratade om hela gymnasiet som jag aldrig fattade, det är superkul ju!!
    Sköt om er! Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vad läskigt med moppe-incidenten.. de kör verkligen som galningar! Har ni tänkt fara till Phi Phi Island föresten? Rekomenderas verkligen!:)
    Nu har jag och mina två tyska kompisar börjat komma igång med reseplanerna. Vi kommer vara i Sydney ungefär samtidigt som er och vi planerar att ta oss till cairns på ungefär en månad. Skulle va superkul om vi kunde resa tillsammans med er!:)
    Många kramar
    Ann

    SvaraRadera
  4. Andrat rubriken sa ingen fler far panik ;) Aaaa, langtar sa mycket efter traningen...sa kul att du antligen kommit pa vad jag snackar om :P

    Nej, blir inget Phi Phi for oss, hinner vi tyvarr inte med. Vad kul att ni borjat planera, sag till nar ni vet nar/var/hur ni aker. =)

    SvaraRadera